Pięć wolności…

Przez całe nasze życie trwa proces integracji starych i nowych doświadczeń i żadna z tych faz nie jest ważniejsza od drugiej. Zmieniać się mogą treści sporów i dyskusji ze sobą i ze światem, niezmienne są formy: autonomia i przywiązanie, niezależność i zobowiązania, identyfikacja i odrzucenie. Proces integracji nie jest niczym innym, jak wciąż ponawianą próbą akceptowania nieuniknionych sprzeczności naszego życia i doświadczeń, bez ich odrzucenia z takiego czy innego powodu.
[…]
Pięć wolności – Virginia Satir
WIDZIEĆ I SŁYSZEĆ
to, co jest tutaj,
zamiast tego,
co powinno być, było lub będzie.
POWIEDZIEĆ
to, co się czuje i myśli,
zamiast tego, co powinno się czuć,
CZUĆ
to, co ktoś czuje,
zamiast tego, co powinien.
PYTAĆ
o to, czego się chce,
zamiast ciągłego czekania na pozwolenie.
ZARYZYKOWAĆ
na swoją odpowiedzialność,
zamiast wybierania,
by być tylko bezpiecznym
na dryfującej łodzi.
[Podstawy pedagogiki humanistycznej. Zintegrowane układy między terapią a polityką; Heinrich Dauber, tłum. Wiktor Żłobicki; IMPULS, Kraków 2001]

Published by Ładola

mgr Joanna Dominika Belzyt - performerka, tancerka, choreograf, aktorka, reżyser - pedagog, instruktor jogi, improwizacji ruchu i symboliki ciała - terapeuta zajęciowy, dietetyk, doradca dietetyczny, psychodietetyk, coach dietetyczny Obecnie doktorantka Instytutu Pedagogiki KUL (Katedra Biografistyki Pedagogicznej) w Lublinie. Stypendystka Prezydenta Miasta Lublin, Marszałka Województwa Lubelskiego oraz Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w dziedzinie upowszechniania kultury. Instruktor improwizacji tańca, ruchu i symboliki ciała (dr Detlef Kappert, Instytut Dynamiki Tańca i Ruchu w Essen), technik terapeuta zajęciowy (Zespół Szkół Medycznych Medyczne Studium Zawodowe w Bydgoszczy), doradca dietetyczny, psychodietetyk, couch dietetyczny, instruktor jogi (Poradnia Zdrowego Odżywiania „Dietetycznie Poprawni” w Warszawie). Z teatrem, spiewem i tańcem związana od 14 roku życia. Autorka, realizatorka i uczestniczka projektów artystyczno-edukacyjnych w kraju i za granicą. Od 2007 roku bada wpływ ekspresji artystycznej na holistyczny rozwój człowieka prowadząc warsztaty i grupy teatralno-taneczne. Wyniki poszukiwań opisała w 2009 roku w pracy „Podejście Gestalt w Edukacji. Wolność tworzenia świadomej rzeczywistości na przykładzie „Warsztatów Twórczych” projektu „Patrząc przez ścianę”. Program „Młodzież w Działaniu.” Od 2010 roku zgłębia arkana śpiewu tradycyjnego i polskiej kultury ludowej. Z połączenia dwóch aspektów: ciała i baśni tradycyjnej, stworzyła w 2013 program warsztatów improwizacji ruchowej i symboliki ciała "KOBIETA: Poszukiwanie znaczeń w baśniowych przypowieściach ludowych zebranych przez Oskara Kolberga". W 2014 roku rozpoczęła prace badawcze nad wpływem improwizacji ruchowej i improwizacji kontaktowej na holistyczny rozwój człowieka, które rozwija w cyklach warsztatowów kontakt-improwizacji CIAŁO-RUCH-PRZEPŁYW oraz improwizacji ruchowej i symboliki ciała CIAŁO-RUCH-PRZESTRZEŃ Adeptka: „KARAWANASUN” Reny Mireckiej we Wrocławiu (Instytut im. Jerzego Grotowskiego we Wrocławiu), DADA HUB (teatr Dada on Bzdulow w Sopocie), Letniej Szkoły Muzyki Tradycyjnej Gogołów 2013 (Ośrodek Międzykulturowych Inicjatyw Twórczych „Rozdroża” w Lublinie), Akademii Praktyk Teatralnych "Gardzienice" (Europejski Ośrodek Praktyk Teatralnych „Gardzienice” w Gardzienicach), Innej Szkoły Teatralnej ("Teatr Wiejski Węgajty. Projekt Terenowy." w Węgajtach), Dramowej Akademii Wolontariackiej (Stowarzyszenie STOP-KLATKA w Warszawie), stażu "Voice and Body" - wg metoda Zygmunta Molika (Instytucie Jerzego Grotowskiego we Wrocławiu). Uczestniczka warsztatów śpiewu tradycyjnego u Moniki Mamińskiej przy OMIT "Rozdroża" w Lublinie. Twórczyni i aktorka teatru improwizacji ruchowej i symboliki ciała „My – Persony”, "Akademia Zet", teatru eksperymentalnego "Horyzontalna Podróż Po Znaczenie" oraz teatru tańca "BelzDancE". Występowała w: OPT „Gardzienice” w Gardzienicach, "rozruchAUTENTYCZNY" w Bydgoszczy (teatr tańca), "Verte" w Olsztynie (teatr studencki), "Sala 21" w Bydgoszczy (teatr eksperymentalnego słowa), "Witryna" w Bydgoszczy (teatr plastyczny). Realizatorka projektów edukacyjno-artystycznych: XI i XII SOFT Kontestacje (Fundacja Borówek 27, Lublin), "Na Słomianym Rynku - Spotkanie w Kulturze Słowian" (Fundacja tanTHEO, Lublin), "Pieśni Miłosne Lubelszczyzny - warsztaty i koncert śpiewu tradycyjnego" (Fundacja Borówek 27, Lublin), "Dziady cz II - warsztaty teatralne i inscenizacja" (Fundacja tanTHEO, Lublin), "Afery Teatralne" (Fundacja tanTHEO, Lublin), "Patriotyzm Powstania - rewolucja a ewolucja" (Fundacja Teatrikon, Lublin), "Aktywna Dziesiątka" (Fundacja Nieprzetartego Szlaku, Lublin), "Patrząc przez ścianę" (Fundacja GAUDEAMUS, Bydgoszcz), "Artystyczna Świetlica Wiejska" (Białobłocki Ośrodek Kultury, Białe Błota), "Rewia Ulicy" (Fundacja Yakiza, Bydgoszcz). Prezes Fundacji „tanTHEO” Wiceprezes Fundacji "Borówek 27" Kontakt:mail: joanna.dominika.belzyt@gmail.com tel: +48 506536747 facebook: joanna.belzyt / Ładola

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: